29 April 2008

Hujung minggu yang sibuk buat papa

Hujung minggu lalu, 26 & 27 April 08, papa betul-betuk sibuk. Dua hari tu papa dari pagi sampai malam uruskan hal pindah rumah. Patutnya malam 26 April tu kita dua orang dah berangan nak tengok game Manchester United lawan Chelsea depan tv sambil pasang hi-fi. Tapi nak tahu kat mana kita orang masa tu? Nilai Square! Jadi untuk tau result perlawanan tu papa terpaksa telefon kawan dia uncle Kashfi yang sama-sama menyokong MU. Sedihnya sebab MU kalah 1-2!
Pagi Sabtu tu mula-mula kita orang pergi breakfast kat MacDonald tepi Warta, lepas tu terus ke bengkel kereta Along (juga di Bangi), pastu g Shah Alam. Kat Shah Alam sempat juga irfan install game sonic dalam PSP kat Shah Alam Mall. Pastu pa belikan makanan Syam. Masa on the way nak pergi nilai mula-mula nak singgah SSP tengok syam tapi tak jadi sebab mama dah pergi ambik dia untuk overnight kat Shah Alam. So kita orang pergi Equine Jusco beli fridge. Puas hati irfan sebab dapat suruh pa beli fridge pilihan irfan! Hehe pandai tak Irfan.
Lepas tu kita ke Kinrara uruskan perabot yang tiba. Dia orang pasang dari pukul 4.30 petang sampai ke pukul 7 malam baru siap. Habis pasang terus kita orang pergi ke Nilai pulak. Sebenarnya Irfan ngeri nak ke Nilai 3 ni sebab beberapa minggu lepas Irfan dah pergi ke situ juga. Masa tu ada banyak kelkatu. Itulah pengalaman pertama Irfan jumpa kelkatu - gelinya!

Semalam pulak hari Ahad, pagi-pagi lagi papa dah berkemas kat rumah. Lepas tu dia ke Banting untuk uruskan mengangkut barang dengan lori ke Kinrara. Lepas hantar barang ke Kinrara, papa dengan lori tu ke Saujana pulak untuk angkut barang-barang dari rumah sini. Teruk juga 3 orang uncle yang pikul barang-barang tu bawak turun setinggi 4 tingkat. Sampai ke petang jugalah dia orang siapkan kerja mengangkut tu. Lepas tu dia orang hantar lagi ke Kinrara. Papa balik rumah dalam pukul 8 malam. Lepas Irfan dan papa mandi, papa hantar Irfan ke Shah Alam. Irfan mintak dinner kat MacDonald. So kita orang makan kat Seksyen 9 sambil tunggu mama sampai dari Kajang.

No comments: